...

.

.

.
. .
. . .
. . . .
. . . . .
. . . . . .
. . . . .
. . . .
. . .
. .
.

martes, agosto 05, 2008

I LOVE PEACE


I love peace, originalmente cargada por Luo Shaoyang.

Last summer, I occasionally saw this lovely girl with a beautiful pigeon on the street in Beijing. Very cute! At that time I happened to have a camera, and then I immediately took these photos. However, due to time constraints, I was unable to adjust my camera to an appropriate state before shooting, so these photos have a particular stress on red color . Today is "International Children’s Day", I send these photos to children with my best wishes!

Any critiques and suggestions on this are most welcome.

照片中的小朋友叫“曹心梦”(这个名字使我联想到了“曹”雪芹与《红楼“梦”》),是一位小学三年级的学生。去年夏天我在北京的大街上偶然看见她时,我觉得她十分可爱,而且性情很好,不像许多中国的独生子女那样骄躁。那天我正好带着相机,就拍下了这些照片。当时的拍摄环境并不好,不但身边围着许多人,而且由于时间关系,我没对相机做任何调整,就按下了十多次快门,所以色彩有点偏“红”。事后我去商店买了一些很好的瑞士巧克力送给这位小朋友以示谢意。今天是“六一节”,我特意把这些照片做了一些调整,祝“小朋友”节日快乐!

Share/Save/Bookmark

No hay comentarios: